неділю, 11 листопада 2018 р.

Я пишу український диктант


Моя коротка історія про вивчення мов
Я з родини з російським корінням ( з батьківської сторони). Навчання в початковій школі ( російською мовою)  дало  перші знання з української мови. Мені було 11 років, коли моя родина  переїхала  до Росії.  Я взяла з собою книжку «Лис Микита» Івана Франка, щоб мати можливість іноді читати українською. Так сталося, що в новій школі дуже скоро  я потрапила  на урок , де учні знайомилися  з творчістю Т.Шевченка , М.Гоголя.

Вчителька російської мови,українка за походженням,(про це я дізналася пізніше) попросила мене прочитати напам’ять «Заповіт» . Мені було приємно дивитися на моїх нових однокласників, які сиділи,слухали , мабуть, намагалися зрозуміти , що я читала. Але це була лише мить моєї слави. Потім я стала дівчинкою, над якою сміялися ,бо могла  сказати українське слово, не помічаючи цього (наш горезвісний  «суржик»). Я почала старанно вивчати російську мову, слідкувати за своїм мовленням і досягла того рівня, що скоро ніхто не міг й пригадати , що я була з України.
В 1980-х роках моє навчання в українському інституті  почалося для мене знову з мовної проблеми. Тепер я розмовляла «на чистом русском языке», не розуміла українську мову, когось дратував мій «московский говор». Мені вже було 17 і  я знала, що відповісти тим, хто своєї рідної мови не знає. Буду чесною, я стала читати українською лише тоді, коли прийшов час складати  державний іспит з історії України,(але відповідала російською). В той час ми всі читали «Україна:історія» О.Субтельного.
Говорити ж українською  почала в школі, працюючи вчителем англійської мови. Було нелегко: брак часу для самостійного вивчення мови, мій «канадський акцент» ...
Я  дуже вдячна своїм колегам, учителям української мови і літератури, які допомагали й продовжують вчити всіх нас рідної або державної мови. Людина має знати мову країни, в якій вона живе, навчається, працює.
Минулого року я вперше писала національний диктант. Будучи на курсах підвищення кваліфікації заступників директорів з НВР в Миколаївському ОІППО, написала диктант вдруге. 

Перевіривши сьогодні диктант, скажу : «Мені подобається мій результат».




Немає коментарів:

Дописати коментар