Хто стоїть на місці, той відстає.
У вчителів
нашої школи слово «педрада» більш не викликає уявлення про щось заформалізоване, непотрібне, де
заслуховуються стереотипні, нудні доповіді. Бо ми визначили,що педрада має бути
лабораторією педагогічної майстерності та мати три основних напрями в своїй діяльності.
По-перше, питання, винесені на її розгляд, повинні бути цікаві всім. По-друге,
до підготовки педрад залучати якомога більшу кількість педагогів, створювати
творчі групи, які б вирішували перспективні задачі. По-третє, педрада повинна
бути не тільки генератором цікавих ідей, а й експертною радою експериментальної
роботи школи. Ми працюємо над тим,щоб зробити педраду органом, що об'єднає всіх
загальною турботою про сьогоднішній і завтрашній день школи, спонукає до
пошуку, творчості, створить у колективі атмосферу довіри, взаєморозуміння та
поваги.
У ході педради – семінару(15грудня
2017 року) акцент
був зроблений на теоретичну основу проблеми впровадження технології
педагогічної підтримки (доповідач-Петрова Г.О.,заступник директора з ВР), яка не протистоїть навчанню і вихованню, а доповнює ,
підсилює їх ефективність, оскільки служить «містком» для формування
самовиховання і мотивованого навчання.
А
хто не хоче відставати, мусить рухатися вперед,
і
не зупинятися,досягнувши вершини, а
підійматися вище.
У цьому полягає основна місія
сучасного учителя.
Давня
мудрість
Цими давніми мудрими словами директор Очаківської ЗОШ
І-ІІІ ст..№1 Тетяна Володимирівна Іщенко розпочала засідання педагогічної ради
– семінару з елементами тренінгу «Удосконалення навчально-виховного процесу
шляхом впровадження сучасних педагогічних технологій», в роботі якої взяли участь
педагогічні працівники, практичний психолог, провідний бібліотекар і запрошений
гість,завідувач ММК відділу освіти
Очаківської міської ради В.А.Тарабан.
У вчителів
нашої школи слово «педрада» більш не викликає уявлення про щось заформалізоване, непотрібне, де
заслуховуються стереотипні, нудні доповіді. Бо ми визначили,що педрада має бути
лабораторією педагогічної майстерності та мати три основних напрями в своїй діяльності.
По-перше, питання, винесені на її розгляд, повинні бути цікаві всім. По-друге,
до підготовки педрад залучати якомога більшу кількість педагогів, створювати
творчі групи, які б вирішували перспективні задачі. По-третє, педрада повинна
бути не тільки генератором цікавих ідей, а й експертною радою експериментальної
роботи школи. Ми працюємо над тим,щоб зробити педраду органом, що об'єднає всіх
загальною турботою про сьогоднішній і завтрашній день школи, спонукає до
пошуку, творчості, створить у колективі атмосферу довіри, взаєморозуміння та
поваги.
Не менш захоплюючим було обговорення ідеї створення системи індивідуального педагогічного супроводу учнів
та запровадження посади вихователя-наставника як носія якісно нової педагогічної
позиції в освітньому просторі (співдоповідач – Солов’ян Л.А).
Говорячи про педагогічну підтримку учнів, ми не могли не звернутися до
одної із найактуальніших проблем – впровадження інклюзивної освіти та відкриття
інклюзивних класів. За попередніми даними, до 1 класу нашої школи можуть прийти 2
дітей з особливими освітніми потребами. Вчитель початкових класів Васькова Л.В.
ознайомила присутніх з теоретичними
аспектами підтримки молодших школярів в умовах інклюзивної освіти.
Не
залишилися без уваги і питання щодо соціально - педагогічної підтримки
талановитих і обдарованих дітей (співдоповідач -Хижняк Н.М.) та
психолого-педагогічного супроводу учнів пільгової категорії (співдоповідач-
Полтарецька М.О.) в умовах реформування сучасної освіти.
5 творчих груп опрацювали багато науково-методичної літератури, досліджень та опитувань з проблемних питань , переглянули відеоматеріали, щоб допомогти колегам бути достатньо інформованими з питань навчання та виховання сучасних дітей та підлітків. Так Ливарюк О.О., ознайомивши присутніх з теорію поколінь,зауважила,що вона(теорія) є важливим інструментом для реформ в освіті. Результати соціологічного опитування української молоді – «Українське покоління Z: цінності та орієнтири», представлені Центром «Нова Європа» та Фондом ім. Фрідріха Еберта спільно з соціологічною компанією GfK Ukraine , спонукали вчителя історії та правознавства провести невелике соцопитування серед учнів 10-11 класів школи з метою зрозуміти настрої та амбіції наших учнів, представників української молоді.
Продовжуючи
тему поколінь, Ткач І.Б розповіла про сучасне покоління дітей цифрової епохи .
Її творча група підготувала буклет «Покоління Z»
(відповідальна за випуск-Зуєва А.С.), пропонуючи методичні рекомендації та
поради вчителям і батькам.
Працювати з дітьми цифрового покоління, які воліють робити свій власний вибір, вчиняти власні помилки і
отримувати з них досвід для життя,за старим принципом - пряма передача знань з вуст в уста, від вчителя до учня, - стає далі неможливим.
Учні більш мотивовані до опанування нових знань. І щоб
забезпечити той рівень, потрібні і нові педагогічні професії: тьютори, едвайсери, коучі,
фасилітатори, ментори. Щоб розібратись, які завдання повинні
виконувати ці педагоги, Коваль З.М., заступник директора з НВР роз’яснила ці
поняття ,зауваживши, що якості, притаманні новим педагогам, допомагають учителеві будувати партнерські відносини з
учнями. Робота в групах з тренінговими вправами «Конверт страхів» і «Асоціація» спонукала вчителів не лише
сформувати список проблемних моментів
під час навально-виховного процесу, але й поділитися досвідом щодо їх
вирішення.
Для підбиття
підсумків роботи педради-семінару була обрана рефлексійна вправа «Валіза. Кошик.
М’ясорубка», результати якої оголосила Петрова Г.О.
Після
прийняття рішення педради, директор школи Т.В.Іщенко надала слово В.А.
Тарабану, якій почав свою коротку промову з привітання вчителя української мови
і літератури Солов’ян Л.А., фіналіста відбіркового етапу другого(обласного)
туру всеукраїнського конкурсу «Учитель року-2018». Володимир Анатолійович
поділився враженням від роботи педагогічної ради, актуальності обраних питань
для розгляду та проінформував про зміну ролі методичної служби відділу освіти
та МОІППО.
Немає коментарів:
Дописати коментар